Saturday, October 13, 2007
posted by syahrul at 12:35:00 AM | Permalink
FAKTA: Kes culik, rogol dan bunuh
FAKTA: Kes culik, rogol dan bunuh
 18 Mei 1999 - Mayat pelajar berusia17 tahun, Audrey Melissa Bathinathanberha mpiran Sekolah PerempuanMethodi st Kuala Lumpur. Mayat mangsaditemui berhampiran sekolahnya. Bedahsiasat mendapati beliau dipukul dikepala, dirogol dan dijerut lehernya.

 7 Oktober 2000 - Mayat gadisberusia 24 tahun, Noor Suzaily Mukhtarditemui di Taman Bukit Tinggi, Klang.Mangsa dirogol dan bunuh dalam sebuahbas ekspres dan mayatnya dicampak disebuah jalan di kawasan pembinaanTaman Bukit Tinggi, Klang.

 23 Oktober 2000 - Nor ShuhadaBorak, 6, ditemui mati dalam tangkiair di bumbung bangunan kediaman tigatingkat jenis townhouse di Selayangdalam keadaan separuh bogel dan lebampada muka dan tangan.

 14 Februari 2001 - Gadis berusia 17tahun, Farrah Deeba Rustam dirogol dandi bunuh di bawah jambatan jalan masukke Kampung Tersusun Batu 2, Jalan LamaBidor-Tapah. Mangsa mati akibatdicekik menggunakan tali lebar sepertitali pinggang keledar.

 13 Ogos 2001 - Seorang kanak-kanakperem puan berusia tujuh tahun dirogolsehingga terkeluar usus oleh duaremaja berusia 19 tahun tahun ketikamerompak keluarga mangsa di rumahnyadi Taman Bukit Maluri, Kepong.

 8 Oktober 2002 - Pelajar sekolahmenengah ditolak dari atas jejantas,ditenda ng dan dicekik sebelum dirogoldi bawah jejantas Jalan Reko, Kajangantara jam 2.35 petang dan 4 petang.Mangsa mengalami patah tulang belakangdan nyaris meninggal dunia. Kaki dantangan mangsa juga diikat ke belakangdan badannya ditutup dengan plastikhitam, mulut disumbat dengan stokindan diikat dengan sapu tangan sebelumditinggal kan

 6 November 2002 - Kanak-kanakberus ia dua tahun, Siti NurliyanaShamimi Rosdi, diculik, dirogol dandibunuh, dijumpai dalam keadaan bogeldi tebing Sungai Kedah, kira-kira 500meter dari rumahnya di KampungSeberang Terus. Bedah siasat mendapatiada kesan koyak pada kemaluan mangsa,selainlebih 40 kesan luka pada badan danperdarahan dalam otak mangsa,dipercaya i akibat dipukul dengan bendakeras.

 5 Disember 2003 - Pembunuhan wanitaberusia 22 tahun,Noritta Samsudin diKondominium Puncak PrimaGalleria, SriHartamas, Kuala Lumpur menimbulkankontr oversi kerana didakwa dirogolsebelum dibunuh.

 13 Jun 2003 - Canny Ong lay Kiandilarikan dari Bangsar ShoppingCenter. Mayat mangsa ditemui separuhrentung di dalam sebuah longkang tepijalan, di Jalan Klang Lama, KualaLumpur.

 8 Januari 2004 - Kanak-kanakberus ia 10 tahun, Hasirawati Sarididitemui mati dipercayai dibunuh dandirogol ketika dalam perjalanan kesekolah di Kampung Ratau, Menggatal,Kota Kinabalu, Sabah, 8 Januari lalu.

 17 Januari 2004- Kanak-kanakberus ia 10 tahun, Nurul Huda AbdulGhani dirogol, diliwat sebelum dibunuhdi stesen pencawang TNB KampungPekajang, Gelang Patah, Johor.

 23 November 2004 - Pembunuhan MaznyAbdullah di Junjung, Bukit Mertajam,Pulau Pinang.

 17 September 2007 - Mayat kanak-kanak ditemui dalam beg di PetalingJaya sebelum disahkan Nurin JazlinJazimin yang dilaporkan hilang pada 20Ogos 2007 selepas keluar dari rumahnyadi Seksyen 1, Wangsa Maju untuk kepasar malam. Bedah siasat menunjukkankanak -kanak berusia lapan tahun itumengalami penderaan seksual yangmenjadi punca kematiannya.